2012. augusztus 20.

Őrségi hétvége

Tegnap este sikeresen hazaértünk. Nagyon jó volt kikapcsolódni, sokat nevettünk. Kikkel is voltam: tesóm (Tomi), sógornőm (Évi) és a tesóm gyerekkori barátja (Dani).
Pénteken elmentünk Éviért a munkahelyére Pestre és onnan indultunk el valamivel 3 óra után. Mire leértünk a célunkig lett 18 óra :S A cél Magyarszombatfa volt, ez a falucska az Őrségben található meg, szinte közvetlenül a határ mellett.
Az utazás hosszú volt, de mi csajok hátul jól elmúlattuk az időt, a hátsónkat totál laposra ültük :)
A szállás nagyon jó volt (Magyarszombatfa), a lakók nagyon kedvesek voltak. A tulajdonos hölgy egy kb 45-50 év körüli nagymama, ott élt vele az élettársa, a 2 éves unoka, lánya és a veje. Ez egy családi ház volt, mi az emeleti 2 szobát kaptuk meg, fürdővel, a kertben nyári konyhával, lugassal. Szuper volt :)
Megismerkedtünk, tényleg mindenki azonnal barátságos volt. Kipakolásztunk és elindultunk a környéken sétálni. Pont most voltak Őrségi napok, a sok fazekas kipakolászta az áruit, a mi szállásadónk is foglalkozik fazekassággal, megnéztünk mindent.
Valahogy ez az a hely ahol nem tudnék élni, nekem ez már nagyon vidék :( de a táj és a falucskák nagyon szép, rendezett.
Este átmentünk a szomszéd faluba vacsizni, ott van egy panzió, a konyha isteni volt. Majd vacsi után hazasétáltunk, persze egy hullócsillagot sem láttam, pedig kémleltem az eget veszettül.
A szálláson még iszogattunk, azzal naná hogy felkészülten mentünk :)
Az első éjszaka nekem nem volt jó, kattogott az agyam és nem nagyon tudtam aludni.
reggel irány a kisbolt és reggeli készítés.
Érdekes, hogy ha az ember elmegy ennyire vidékre gondolná, hogy csend és béke van. Na neeeem. Már rögtön pénteken valaki nekikezdett a tiszteletünkre fát vágni, szombaton reggel jött a fűnyírós traktor (a szállásadónk mögött hatalmas nagy tisztás volt, de muszáj volt nekik szombaton reggel kaszálni), a háziak is fűnyíróztak mert jöttek este sátorozók, majd persze vasárnap hajnalban is elkezdett az egyik szomszéd fű kaszálni :S
Szombat:
Dani már szombaton reggel lerendezte magát egész hétvégére, reggel indított 4-5 pálinkával ami nem igazán tett jót az üres gyomrának, így Ő végigszenvedte a 2 napot.
Még reggel beszéltünk a szállásadóval, hogy megyünk kisvasutazni Lentibe, de mondta, hogy Bajánsenyénél is van egy, így inkább elindultunk oda. Kiderült, hogy Anna a MÁV-ra gondolt, na azzal inkább nem mentünk sehova :)
Ezek után átmentünk a Vadása tóhoz, ez nagyon szép környéken van. A tó nagyon szépen rendezett, fás, tiszta. Szép volt :)
Majd irány Lentibe kisvasutazni (botrányosan pocsék volt), és este meg a kecskés bácsihoz.
Lentiben a kisvasutat úgy hívják, hogy erdei kisvasút. Gondolom jó pár évvel ezelőtt az erdőben közlekedett, na most már nem. 1 órát zötykölődtünk a pusztába, házak mögött, a kukoricaföldön és egy kisebb erdőn keresztül, amit éppen ritkítottak. Na ez volt odafelé 1 órán keresztül. A végállomáson ittunk egyet és vártuk, hogy ezzel a csodával visszamehessünk. Újabb 1 óra zötykölődés, de most volt ám látnivaló, láttunk 3 Bambit :) A jegy ára 1300Ft/fő, botrányosan pocsék volt, ráadásul az egész vasúton 4-en voltunk :S
Aztán 7 körül megérkeztünk a kecskés bácsihoz, Őt Dani már régebbről ismerte, ezért is mentünk oda kirándulni. Jó sok kecskéje van és kecskesajtot gyárt, igen híres emberke :) A kecskék nagyon barátságosak voltak. Várt minket kóstolóval is, ehettünk 4-5 féle sajtot, amiből nekem 1 fajta nagyon ízlett, mégpedig a tökmagolajos sajt volt. A többi nekem nem ízlett, igen erőteljes ízük volt.
Este Dani már inkább lefeküdt, mi meg ittunk még 1-2 pohárkával majd irány a tegnapi panzió vacsizni, de már nem szolgáltak mi minket mert elmúlt 9 óra :( így irány a szállás és rántotta készítés :)
Vasárnap reggel összepakoltunk, és mivel hőség volt így a Vadása tóhoz mentünk vissza ejtőzni. A víz veszett hideg volt, de bátor voltam és egészen combig bementem :(
Mivel az út kb 4-5 óra így elindultunk hazafelé kora délután. Dani rosszulléte miatt én vezettem, ami igen mókásra sikerült. Mivel az én magasságom elég vicces, az összes törölközőt a hátsóm alá pakoltuk, és gyí. Megálltunk Sukorón enni, ott egy nagyon jó étterem van, az ételek nagyon finomak.
8 körül értünk haza, Fefe már aludt.

Hála jól viselte, hogy nem voltam itthon. Az első nap mikor beszéltünk telefonon, anyu mondta, hogy feszítette magát nagyon, így ezek után nem nagyon hagyta, hogy kommunikáljunk :)
Jó volt kimozdulni, de még ott is kattogott az agyam és hiányzott Mucika :)

Képeket is teszek fel, de nem lett túl sok, mert a gép többször feladta a harcot :)

Nincsenek megjegyzések: