2012. szeptember 25.

Bölcsi, állítógép és szemészet

Voltunk tegnap a 18. kerületi bölcsibe ahol a korai fejlesztés működne. Megnézték Fefét, és meg kell hagyni ismét előadta magát, se hall se lát gyerkőc képét mutatta aki úgy alszik mint a mormota :) Mindegy, megbeszéltük mit tud, mit szeretnék én és miket tudnak Ők csinálni. A megbeszélésük alapján abban maradtunk, hogy kb 2 hét múlva hívnak, hogy mehetünk-e vagy sem. Én nem vagyok túl bizakodó, hiszen Fefe aztán tényleg komplex fejlesztésre szorul, és ahogy megfigyeltem az ilyen helyeken lévő gyógypedagógusokat Ők erre képtelenek. Ha bevállalják akkor tényleg ebben a szakmában akarnak dolgozni, ha nem akkor ez náluk is valami átmeneti fellángolás. Mindegy, addig is keresek még tovább. Dunakeszin lenne egy fejlesztő hely ami persze fizetős. Sajnos a ceglédi szakértői bizottságot ismét napok óta nem sikerül telefonon elérni, sem vezetékesen sem mobilon, így a levelezés marad hátra.
Jó lenne, ha a 18. kerületi bölcsi összejönne, vagy fizetnék a Dunakeszin talált fejlesztőket. Tudjátok, a remény ha meg utoljára :S

Ma voltunk szemészeten. Nem vártam csodát, hiszen tudom, hogy Fefe nem fog nekik belenézni egy kis pöttybe, de gondoltam előrébb jutunk a mennyit láthat a gyerek kategóriában. Na nem :) Fefe felvette az álommanós szerepét egészen addig, míg ki nem jöttünk a rendelőből.
Az előző szemészeten ahova jártunk, ott akkor tágították a gyerek szemét, így gondoltam itt is ez a helyzet, de nem, itt kb 2 óra várakozási idő kell míg kitágul a pupilla, amit nem igazán szerettünk volna most megvárni, mivel nem is így indultunk el.
Mindegy, a doktornővel megbeszéltük, hogy november végén megyünk és akkor itthon elkezdjük a csepegtetést és mire beérünk addigra kitágul a pupilla és ha alszik akkor is meg tudjuk nézni, hogy milyen a dioptria.
A doktornő kedves és őszinte. Szerinte sem megyünk semmire pár dioptriával,nem azzal lesz a gond. Ő is átnézte az MR eredményét és nem volt túl bizakodó, de mivel folyamatos javulás van a látásában is Fefének, így elképzelhető, hogy idővel fog annyira látni amennyi ahhoz kell, hogy merészebb legyen és érdeklődőbb.
Lenne persze olyan vizsgálat amivel az ilyen sérült gyerekek szemét és látását is lehetne vizsgálni, de az nem Magyarországon és ebben az egészségügyi helyzetben nem is valószínű, hogy egyhamar lesz ilyen vizsgálati lehetőség.
Addig is nézzen mesét :)
Találnom kell egy tiflopedagógust aki foglalkozna Fefével, hogy mit hogyan is csináljunk. Keresek a szakembert hozzá, olyat aki tényleg ért a szakmájához és nem ijed meg egy halmozottan sérült gyerektől :)

Az állítógépes témán is agyalok, jövőhéten megyünk az ortopédiára és megbeszélem a dokival, hogy tudunk-e neki csináltatni egyet, milyet rendeljünk neki. Találtam már gyerek állítógépeket, de az 500eft-os ártól dobtam egy hátast és persze nem lehet támogatást kérni rá.
Van egy hely ahol elméletileg lehet ilyen állítógépeket szerválni, írtam nekik, hogy mit szeretnék és szólnak ha lesz.

Nincsenek megjegyzések: