2013. január 27.

Betegség nem nagyon múlik.

Csütörtök reggel 39,4-es hővel kezdtünk, így megvolt a reggeli (hűtő)fürdés. Hívtam a dokit, nem a mienket mert Ő délutános lett volna, még szerencse mert szerintem fél Fefétől, így a tapasztaltabb dokit sikerült elérnem. Megkértem, hogy jöjjön ki, hallgasson rá, hogy a tüdeje hörög és kórház, vagy csak nem köhögi fel a slejmet. Mivel épp rendelése volt, így mondta hogy nem tud eljönni 11-nél előbb, de csináljunk hűvösebbet és 30 perc múlva hívjam vissza, maradjunk telefonos kapcsolatban, ez 8 körül volt. Visszahívtam, ekkor volt 38.3 így kapott egy lázcsillapítókúpot, és mivel nagyon hörgött így Ventolint is. Kb 10 körül levittük, hogy ha kell neki valami sürgősen akkor meg is kaphassa. Szerencsére egyenlőre csak antibiotikum és köptető, rendszeres orrszívás, sok folyadék, lázcsillapítás ha kell. Mondta a doki, hogy hétfőn mutassam meg a körzeti orvosának, de megkértem hogy vegye Ő át a kezelését. Hogy miért?: szerdán voltam a (régi)háziorvosnál és gondoltam kérek új Ventolin receptet és Beroduál cseppre is receptet, de a nővérke nem adott mivel szerinte ez mind szakorvosi javaslatra megy csak, az meg nekünk nincs, csak zárójelentés a pulmonológiáról, hogy kapjon ha szükséges, így nem adott új receptet. Nekem nem szimpatikus a régi körzeti orvos, szerintem fél Fefétől. Nagyobb felelősség és nem képes ilyen esetek ellátására nem tudom, de bármikor megyek hozzá receptért vagy beutalóért azonnal a számítógépébe mélyed. Nem azt várnám, hogy zaklasson a gyerek miatt, de azért érdeklődhetne ha már találkozunk. Akár csak kíváncsiságból, hogy egy ilyen sérült gyerekkel (számára ritkaság) mit lehet csinálni azért hogy javuljon az állapota. De semmi.
Az új doki elvállata, és neki is elmondtam, hogy ha baj van úgy is kórházba viszem azonnal, de ha csak egy ilyen pici megfázás van akkor ne várjunk már addig míg nagyobb baj lesz belőle.
Csütörtök óta nem volt magas hője, viszont hörög még, aminél jó lenne ha köhögne de nem igazán megy a dolog. Ilyenkor porlasztás, hátütögetés, ivás vagy éppen orrszívás segít. Levegőzünk legalább napi 1x, és szellőztetés van még pluszba minden lefekvés előtt. Ja igen, és kence van a mellkasára kenve, gondoltam hátha könnyít még a légzésén az is.

Láz: ez egy érdekes dolog nálunk. Fefe nem képes szabályozni a hőjét. Ha melege van lázas lesz, ha fárad nagyon akkor meg kihűl. Simán tud 39C-nál magasabb hőt produkálni, ha melege van mindenféle betegség nélkül, és az sem utal bajra, ha a hője éppen 35C, egyszerűen csak fáradt. Csütörtökön is a 8 órakor mért 39,4C 11-re 36C alá ment le, így sokszor nehéz megállapítani, hogy kell-e lázcsillapító azonnal vagy várjunk egy kicsit míg lehűl.

Torna: a heti tornát lemondtam, Évához mentünk volna egy jó kis helyrepakolásra, de betegen azt hiszem ez pont nem hiányzott volna neki. A jövő héten kezdtük volna a Pfafferno terápiát, de még nem szeretném vinni sehova addig, míg teljesen helyre nem jön. Itthoni tornák is szüneteltetve vannak, kis pici átmozgatások mennek csak amíg hagyja. A száját most nem kezelem, az arcát masszíroztam csak át. Igen jól bírja viszont a kézből kézbe adogatást, mindegy csak ne tornázzunk :D Ülés gyakoroljuk, hiszen egész nap nem lóghat a nyakunkban :)

Azt hiszem most ennyi. Gyógyulunk!

2 megjegyzés:

joska írta...

Gyors gyógyulást,és további sikeres bilizést kivánunk !!!

Paku Andrea írta...

Köszönjük :) 4 próbálkozásból 3 sikeresen megtörtént :D (1-et benéztem, nem kellett neki így lekiabálta a fejem) :D