2013. március 25.

Epilepszia

Igazán érdekes ez az egész epilepszia "izé".
Több mint 1 éve a Kollár doktornőhöz járunk a Heim Pál kórházba, és eszem ágában sincs váltani. Az előző neurológus is sok ember számára nagy ász, így nem írom le a nevét, de én hatalmasat csalódtam benne, mint emberileg mint szakmailag. Még Ő kezdte el Fefének adni az Etopró gyógyszert.
Ahogy átváltottunk a mostani doktornőnkhöz, Ő folytatta ezt a szert, de mindig Topamaxot mondott Etopró helyett.
A lényeg a 2 gyógyszerrel, hogy a Topamax az eredeti szer, az Etopró csak egy hasonmás, utánzat de elméletileg ugyanaz (nem olyan régen tudtam meg ezt az infót).
Már tavalyi év végén nehezen lehetett beszerezni az Etopró szert, akkor a patikus akart helyettesítő gyógyszert adni, de a neurológus engedélye nélkül ebben nem akartam egyedül dönteni. A neurológus persze támogatta a váltást, mert így az eredetit kapja, baj nem lehet.
Én gyógyszerekből tartalékolni szoktam, így kb március elején váltottuk át a gyógyszert a Topamaxra és láss csodát, Fefének azóta nincsenek rohamai. Persze kopp-kopp-kopp, de ez számomra igen furcsa.
Kapta a gyerek 1,5-2 évig a rossz gyógyszert, mert hiába "ugyanaz" mégis más?
Azóta mindene jobb, nagyon sokat változott/változik.

Nincsenek megjegyzések: